dijous, 24 de setembre de 2009

La poesia del poll i la puça

Ja se la saben 6 i ningú té polls, ni puces.

EL POLL I LA PUÇA

El poll i la puça
es volen casar,
l’un li diu a l’altre:
-I el pa qui el durà?
Respon la formiga:
-Ja el portaré jo.
Caseu-vos, caseu-vos,
sabreu el que és bo!

El poll i la puça
ja tenen el pa,
l’un li diu a l’altre:
-I el vi qui el durà?
Respon el mosquit
del fons del celler:
Caseu-vos, caseu-vos,
que jo el portaré!


El poll i la puça
ja es poden casar,
però falta música,
qui la tocarà?
-Jo! –respon el grill
que és poc sonador.
- Caseu-vos, caseu-vos,
- ja tocaré jo!

El poll i la puça
ja es van a casar:
-Ja tenim música
però, qui ballarà?
Respon la rateta,
de dins del graner:
-Lligueu-me bé els gats,
que jo ballaré!

El poll i la puça
ja han fet el convit,
amb grill i formiga,
rateta i mosquit.
El poll i la puça
ja s’han ben casat!

La Trinca


PISTES PER TROBAR ELS REGALS
Instruccions inicials: els paquets s’obrin quan tots els equips els hagen trobat i estigam tots junts a l’aula.
Pista 1: Aquest paquet no el busques a la classe. És a una aula de la segona planta.
Pista 2: El nom de la mestra comença per la lletra J La coneixes i té el
Cabell llis i moré
Pista 3: Entreu, saludeu-la carinyosament i demaneu-li el que té per a vosaltres.